Nya spelbolag är skickliga på bildbehandling och design i allmänhet

Det dyker upp nya spelbolag med svensk licens lite då och då. Många av dessa spelbolag har en läcker grafisk profil och är skickliga på bildbehandling i marknadsföringssyfte samt att få kunderna att känna sig som vinnare. I den här artikeln berättar vi mer om detta.

Konkurrensen på den svenska bettingmarknaden är oerhört tuff och många olika detaljer avgör om ett spelbolag lyckas etablera sig eller inte. 

Det handlar till exempel om att ha ett nog stort och brett spelutbud. Det inkluderar inte bara antal matcher, turneringar och så vidare som finns att spela på, utan det kan även avse hur avancerade spelfunktionerna har. Till exempel hur detaljerad cash out-funktionen är.

Attraktiva odds är ett annat exempel. Många bettingintresserade har bra koll på oddsmarknaden rent generellt och accepterar inte för låga odds. Det är en balansgång för spelbolagen som inte får ha för höga odds över tid på grund av att det helt enkelt riskerar att bli en förlustaffär. En lösning på det kan vara att ha så kallade oddsboostar emellanåt. Det vill säga ovanligt höga odds i syfte att locka mer kunder till den egna sportsbooken.

En intressant bettingbonus, som många svenska spelbolag erbjuder i dagsläget, är ett annat klockrent exempel. En spännande oddsbonus ger ett mervärde och är utmärkt i marknadsföringssyfte för att spelarna ska testa på spelbolagets produkt i allmänhet. Oddsbonusen utgörs ofta av att kunden får sätta in en summa och får - upp till ett visst tak - en bonus utifrån den summan. Villkoret för att ta ut eventuella vinstpengar är att kunden har omsatt bonuspengarna (och i vissa fall även insättningen) tillräckligt många gånger.

Det handlar även till exempel om att ha en tilltalande grafisk profil, som skapar en bra och behaglig känsla där spelarna får en positiv “feeling”. Både på den egna sajten, men även när det gäller marknadsföring på externa webbplatser. I det här sammanhanget är många svenska spelbolag - i vissa fall i samarbete med externa företag som har spetskompetens inom foto och bildredigering - synnerligen kompetenta. 

Bilderna i samband med till exempel kampanjer har ofta en sportprägel som symbolerar framgång och vinnare. Det kan vara alltifrån en jublande fotbollsspelare till ett helt lag som har vunnit något. Baktanken kan vara delvis att få kunderna att känna sig som “vinnare”.