branscnyhet
Sigma uppdaterar sitt varumärke: ny logotyp & ny hemsida

Ny kamera, nya objektiv – och ny stil på Sigmas grafiska presentation med ny logotyp och ny hemsida.
Det är inte bara kameran Sigma BF och två nya objektiv som släpps idag – det är även en ny start på en ny fokusinriktning hos företaget Sigma som byter visuell identitet.
Med en ny skapad logga som väver in det grekiska sigma-tecknet mer mot företagets filosofi, samtidigt som man byter teckensnitt på den läsbara "Sigma"-texten, förklarar företagets vd Kazuto Yamaki att den nya visuella identiteten omfokuserar allt mer på filosofin om sin tillverkning och produkter: att skapa fantastiska produkter som passar kreatörer.
Samtidigt vill man förmedla att uttrycket “Made in Aizu" påvisar att alla produkter och delar skapas och tillverkas i Japan i det familjeägda företaget, med den stolthet som detta innebär för alla som arbetar inom organisationen.
Förändringen har redan skett på bland annat kommande förpackningar, men även på deras nya uppdaterade hemsida som du kan kolla in här.